سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ღ خانــوُوُم مهـــندس ، آقـــاے دکـــتر ღ

دُخـــمل صــولتے ، پسمل آبـــے


اشتباه در وبلاگ نویسی یعنی چه؟ چه کارهایی را نباید کرد تا وبلاگ بهتری داشته باشیم؟

وبلاگ نویسی مانند هزاران پدیده وارداتی دیگر تحت تاثیر سلیقه ایرانی قرار گرفته است. با مروری به وبلاگهای آن سوی آبها و وبلاگهای فارسی می‌توانید تفاوتها و تاثیر سلیقه ایرانی را بر وبلاگها مشاهده کنید.


به‌طور مثال ایرانیها توجه ویژه‌ای به قالب وبلاگ دارند و علاقمند به استفاده از قالبهایی با گرافیک پیچیده‌تر هستند در حالیکه در وبلاگهای غربی عموما از قالبها و شمایل ساده‌تر برای وبلاگ خود استفاده می‌کنند.

حال با نگاهی به وبلاگهای فارسی به چند نکته آزاردهنده که در بین آنها رایج است اشاره خواهم کرد.

1?فونت درشت

برخی فکر می‌کنند که استفاده از فونت با اندازه درشت برای نوشتن مطالب توجه خواننده را بیشتر جلب می‌کند. البته این تفکر درستی است اما نه وقتی که همه مطالب وبلاگ با فونتهایی با سایز درشت نوشته شده باشد.

خواندن مطالب وبلاگ با فونت درشت مثل خواندن روزنامه‌ای است که همه مطالب آنها با فونتی هم اندازه تیتر صفحه نخست نوشته شده باشد. استفاده از فونتهای با اندازه درشت معمولا نشان از تازه کار بودن نویسنده وبلاگ در دنیای وب و اینترنت است.

2
?موزیک در وبلاگ

این دیگر تازه کار و حرفه‌ای ندارد و به هرحال برخی از وبلاگ‌نویسان بر این اعتقاد هستند که خوانندگان وبلاگ ایشان در هنگام خواندن مطالب برای رسیدن به آرامش و آشنایی با سلیقه وبلاگ‌نویس باید آهنگ مورد علاقه او را گوش دهند!

بنابراین یک آهنگ شش و هشت را انتخاب می‌کنند و با کمک دوستان حرفه‌ای‌تر کاری می‌کنند که خواننده وبلاگ به محض باز کردن وبلاگ محکوم به شنیدن موسیقی مورد علاقه نویسنده شوند.

گاهی هم موسیقی وبلاگ از نوع سنتی یا حماسی، ... انتخاب می شود. اما باور کنید شنیدن ناخواسته موسیقی از هر نوعش همیشه هم جالب نیست، بخصوص وقتی خواننده در ساعت دو بامداد و وقتی همه خوابند در اتاق تاریک نشسته و ناگهان اسپیکر کامپیوتر همه خانواده را به سماع درمی‌آورد!

یا اینکه چند وبلاگ باهم باز شده و هر کدام ساز خود را می‌زنند یا اینکه خواننده وبلاگ در حال گوش دادن به موسیقی یا رادیوی مورد علاقه خود است، در این حالات موسیقی وبلاگ تنها یک مزاحم آزاردهنده خواهد بود.

به خاطر داشته باشید خوانندگان وبلاگ برای خواندن مطالب شما به وبلاگتان می‌آیند نه شنیدن موسیقی! اگر مایل به نمایش سلیقه خود را در انتخاب موسیقی برای خوانندگان وبلاگتان هستید می‌توانید کنترل مدیا پلیر یا لینک مستقیم فایل موسیقی را در وبلاگ قرار دهید تا کاربر به انتخاب خودش به موسیقی گوش فرا دهد.


ادامه مطلب...

 پنج شنبه 90/10/29  |  12:47 عصر  |  پَــریـ ســیمـآ  |  نظر
make

ادامه مطلب...

 دوشنبه 90/10/26  |  5:17 عصر  |  پَــریـ ســیمـآ  |  نظر

«اسکول» نام این پرنده است. در خصوصیات این پرنده نوشته‌اند که او وقتی برای زمستان غذا جمع آوری می‌کند محل نگهداری آنها را فراموش می‌کند و بخاطر همین با مشکل مواجه می شود، یا هنگام خانه سازی فراموش می کند که خانه اش را کجا ساخته است، و اگر از لانه اش بیرون بیاید راه بازگشت را پیدا نمی کند.


hs;,g

hs;,g

g

 

به نظر من که حیوانات با نمکی هستند به نظر شما چطور؟


 جمعه 90/10/23  |  8:46 عصر  |  پَــریـ ســیمـآ  |  نظر
   1   2      >
bestskin
فـــــــانتزیــ خانمـــــ
عشقــولیای آقای مهندس و خانم دکتر
I LoOoOovE YOoOou
engineer
Doctor